22 augusti 2005

Titlar

Dethär med titlar är nog komplicerat. Alla människor har ofantligt många. För att vara lite självcentrerad så skall jag räkna upp några av mina: flickvän, sambo, syster, dotter, moster, faster, systerdotter, brorsdotter, svägerska, kusin, vän, småkusin. Min pojkvän är min pojkvän och min sambo och min bästa vän. När man ska presentera honom då så vilken titel skall man använda? "Dethär är min bästa vän", kan ge lite fel bild av saken även om det är helt rätt. Ja inte är det lätt.
Jag har glädjen att få ha min mormor i livet fortfarande. För mig är hon ju mormor men för mina syskonbarn är hon gammelmormor. Ibland förundras jag över hur mina syskonbarn håller reda på allting. Min underbara systerdotter redogjorde för mig här en dag: "När min mamma var riktigt liten då var min mommo hennes mamma och så var gammelmormor hennes mommo". Helt rätt fröken. Att samma sak gäller även idag hade lilla fröken kanske inte räknat med. Men jag är stört imponerad av denna redogörelse iallafall. En annan underbar sak hon sade var "Mamma tycker om pappa, mormor tycker om morfar och moster tycker om mig". Helt rätt igen. Härligt med syskonbarn. Mitt äldsta syskonbarn fyller 7 år här snart. Det blir roligt att få vara på kalas. Presenten skall inhandlas idag. Jag berättar sen vad det blev.
Tror jag skall börja planera in nån lunchpaus här snart. Viltskavsoppa tror jag det blir.
Jag lade in en ny länk. En "ruttplanerare", eller vad jag nu skall kalla den. Tacksamt om man skall resa i Europa.

/snowie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar